+36 (70) 285-0925
http://szoftverbox.hu

+36 (20) 343 6623
szoftverbox@szoftverbox.hu

  • tehát telefonbeszélgetésünkről akkor készíthetünk hangfelvételt, amennyiben, az érintett fél hozzájárul,

  • ha tevékenységünk közfeladat ellátásához kapcsolódik,

  • ha a hangrögzítés az érintett létfontosságú érdekének védelméhez szükséges,

  • ha a hangrögzítés tényét valamilyen jogszabály írja elő számunkra.

Hangrögzítés történhet jogszabályi kötelezettség alapján;

  • amikor is a Fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény kötelezően előírja a különböző közszolgáltatók részére a hangfelvételek készítését az ügyfélszolgálatokra érkező bejelentésekről, panaszokról stb., úgyszintén kötelező a hangrögzítés a pénzügyi, biztosítási, telekommunikációs stb. ügyfélszolgáltatoknál is.

Természetesen nem csupán az ügyfélszolgálatokon lehet hasznos a hangrögzítés. Többek között interjúk készítése is történhet telefonon, vagy több helyen minőségbiztosítási célból is készítenek hangfelvételt. Lényeges szempont, hogy előtte minden esetben a GDPR előírások szerint szükséges a beszélgető partnerünk teljes körű tájékoztatása, illetve hozzájárulásának kérése. Fontos még, hogy magát a hangrögzítést, illetve a megőrzési időt az Adatkezelési Szabályzat is tartalmazza.

Amennyiben van IVR-ünk,(Interactive Voice Response) – vagyis Interaktív Válaszadó Rendszerünk, abban a szövegnek, a GDPR adatkezelési, törvényi feltételeinek megfelelőnek kell lennie.

A GDPR szempontjából rendkívül fontos, hogy a hangfelvételt addig őrizzük meg, amíg kell.

Nézzünk egy példát:

Amennyiben „X” szolgáltatónál igénybe vesszük a hangrögzítés szolgáltatást, hangfájlok kezelésére, tárolására különböző opciók állhatnak rendelkezésünkre:

pl.

  • 60 napos tárolásra van lehetőség,

  • 60 napos tárolás + FTP áttöltés,

  • Hangtárolás.

60 napig történő hangtárolás:

Amennyiben előfizetőként igényeltünk hangrögzítést, ebben az esetben 60 napig tárol a rendszer minden létrejött hangfájlt, 60 nap után törlésre kerül.

60 napig történő hangtárolás + FTP áttöltés:

Ebben az esetben előfizetőként igényelhetjük a rögzített hívások FTP tárhelyre történő áttöltését (titkosított csatornán), mely segítségével meghatározott időközönként óránként/naponként stb. valamennyi készült hangfájl áttöltésre kerül az általunk kiválasztott FTP szerverre. A hangfájlok tárolása ebben az esetben is 60 napos. Az áttöltött hangfájlokat azonban saját magunk kezelhetjük, törölhetjük, őrizhetjük a saját rendszerünkben, a ránk vonatkozó jogszabályi, hangfelvételek felhasználási, törvényi feltételeknek megfelelően.

Hangtárolás:

Ez az opció lehetővé teszi számunkra, hogy a rögzített hangfelvételeink tárolási idejét akár hívásonként meghatározzuk, valamint, hogy a hangfelvételeinket saját webes felületünkön kezeljük. Itt beállítható egy alapérték, ami alapján a legtöbb hangfelvételt megőrzi a rendszer. Előfizetőként lehetőségünk van további tárolási opciók, tárolási intervallumok megadására is, ha különböző felvételeket, különböző ideig kell megőriznünk, lehet alkalmazni a „O”-t is, amennyiben az aktuális hangfelvételt nem kell, illetve nem lehet megőriznünk. A további időszakokat, akár hívásonként is be lehet állítanunk.

Lényeges szempont, a hangfelvételek készítésénél, hogy az emberi személyiség fontos része, egyik része az ember megjelenése képe, de a hangja is. A képmás, a hang az ember azonosítására szolgál. Az ember személyiségének védelme miatt is mindenképpen szükség van a kép, illetve hang védelmére is.

A hangfelvételek (képmás is) készítéséhez, és nyilvánosságra hozatalához is külön engedély szükséges. Teljesen a jogszabályi feltételek szerint készült felvételeket sem lehet, külön erre vonatkozó hozzájárulás nélkül többszörözni, másnak átadni, vagyis az eredeti céltól eltérően használni.

A törvény szerint a hangfelvétel készítéséhez és felhasználásához - kevés kivétellel - az érintett személy hozzájárulása szükséges, a törvényes szabály be nem tartása a személyiségi jogok sérelmét is jelentheti. Az engedély nélküli hangfelvétel készítése akár visszaélésnek is minősülhet.

Összegzésként megállapíthatjuk, hogy a hangfelvételek készítésénél, felhasználásánál megkülönböztetett figyelmet kell fordítanunk a törvényi megfelelőségnek.

 

TERMÉKEINK

Galambász Program. A program megújult külsővel egyszerűbb kezelhetőséggel és új funkciókkal gazdagodott! próbálja ki és töltse le most a demo verziót! Egyedi azonosítás gyűrű szám alapján, számítógépes nyilvántartás, jellemző adatokkal jelzőgyűrű, szín, fajta, az állat fényképével.

Bővebben

SL-1600 telefonfelvevő hívásrögzítő. Egy önálló telefonos rögzítési rendszer, amely automatikusan rögzíti a telefonbeszélgetéseket.  Ezzel a készülékkel önállóan tud hangelvételt készíteni telefonról. Hangbeszélgetéseket vehet fel számítógép használata nélkül.

Bővebben

SL200 Digitális Mp3 hangrögzítő, magyar nyelvű recorder program Használható mikrofonnal diktafonként, vagy a telefonos eszközzel (így telefonvonalról vehetünk fel beszélgetést, de ehhez szükség van a hardverre is).

Bővebben

Partner nyilvántartó Rugalmasan alakítható Dokumentum, feladatkezelő és partner nyilvántartó program Napjainkban egy vállalkozás számára az ügyfél a legfontosabb. Létfontosságú, hogy a már meglévő és a leendő ügyfelek adatai, elérhetőségei pontosak és naprakészek legyenek.

Bővebben

SL300 Mp3 hangrögzítő telefonbeszélgetés rögzítése, felvétele, hívásrögzítés,hívásrögzítő Digitális hangrögzítés személyi számítógépen mp3 formátumba, telefonról analóg vonalról, mikrofonról, diktafon funkció. Magyar nyelvű szoftverrel.

Bővebben

Legyen az interneten könnyen megtalálható saját honlapja domain-névvel és most mindezt féláron! Bemutatkozó weblapját kedvező áron elkészítjük a megadott sablon alapján adminisztrátor felülettel rendelkező  CMS rendszerben jelenleg 50.000 ft áron. Alap SEO ajándékba.

Bővebben